Förra året.

Jag öppnar och stänger datorn med jämna mellanrum, loggar in för att sedan logga ut igen, sugen på att skriva men orden vill inte riktigt komma ur mig. Men nu kör jag, det får bära eller brista och jag skiter i att övertänka.

Hej fina!!
Hoppas du haft en bra jul och förhoppningsvis lite ledighet och lugn. För min del blev det annorlunda, på gott och ont. Förra året var både fint och tufft.

Efter jul flydde jag fältet, bokade in några nätter i Stockholm för att komma ifrån ett tag. Mina tankar, känslor och allt möjligt som behövdes lyssnas på och sorteras. Så vad fick då dessa dagar mig att inse, kanske inte så mycket som jag inte redan visste, kanske blev det bara fler frågetecken och fler tankar och funderingar. Ju mer jag läser och reflekterar över 2022 som kommer jag fram till åtminstonde en sak, jag är trött på tystnad och lögner från människor omkring mig, dessa kommer inte vara någon prio i mitt liv.

2023.
Året då jag lyssnar mer på mig själv och mindre på alla andra människor.
Gör mer av det jag vill göra, utan att känna mig dum, övertänka och analysera det.
Sluta med att övertänka och analysera allting överhuvudtaget.
Umgås och lägger mer tid på människor som är genuina, snälla, ärliga och som låter mig få vara precis som jag är.
Explore more. Worry less.
Och som Underbara Clara så fint skrev:
"Det ordnar sig. Låt oroshjärtat klappa lugnt." ♥

 

 

 

 

 

 

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress