Advent
Ho ho ho!!!
Gårdagen rullade liksom bara iväg så bloggen hanns inte.
Började min dag med adventskalender-paket jakt, några få paket saknades.
Lyckades hitta några men någrafå  ynka fattas, jag får helt enkelt "smussla" in dem i kaledern sen =)
 
Mötte sedan upp min mamma för att åka på julmarknad i Hässja och advents fika i Östanå.
Hitta lite allt möjligt smått och gott både jag och mamma i Hässja.
Fina porslinssvampar och kristaller till enriset fick följa med mig hem.
 
På hemvägen svängde vi in i Östanå, där i en mysig stuga serveras advents fika.
Massor, massor, massor av goda bakverk.
Jag valde citronpaj och kola/ligon paj, åh hjälp så gott det var!!
Ska försöka mig på att baka båda dessa själv någon dag framöver.
 
Väl hemma igen, så åkte alla julkartonger fram.
Stjärnor hängdes upp, fönster målades, stakar ställdes fram, ljuslyktor byttes ut, blommor planterades, adventsljusstake piffades till. Mina smånissor fick fixa tomtehörnan i vintrinskåpet,
så himla skönt och lämpligt att ha alla tomtar på ett ställe.
 
Nu är det bara en sak som fattas här hemma och det hoppas jag kunna fixa idag.
 
 
 
Småstadsfrun

Mmmm myser riktigt av allt som sker nu kring advent. Må gott!

Svar: Tack detsamma!! =)
Evelina Mattsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress