Får jag??
När Ebba fylldes år fick hon presentkort hos frisören, perfekt att kunna lyxa till det med en riktig klippning.
Nu i slutet av sommaren sa jag att det kanske vore dags att boka en tid och klippa innan skolan börjar.
Ebbas hår hades dessutom växt supermycket.
 
-Men mamma kan inte du klippa mig?
Jo det kan jag ju faktiskt och har gjort flera gånger.
- Kan inte man göra nåt annat för presentkortet?
Jo man kan klippa, köpa produkter och så kan man kanske ta hål i öronen, fast det kan man göra när man är 18 år (försökte mamman med)
-Får jag ta hål i öronen?
Mamman behövde fundera en stund, Jag tyckte både ja och nej. NEJ tycker egentligen att man kan vänta, blir lite irri på vissa som brådskar på och så är jag lite orolig för allergi osv, Men sen tycker jag JA, hon vill ju så gärna och hon är stor nog att fixa rengöring och sånt medan det läker.
 
Sen gick dagarna och frågan glömdes bort...........
Men tanken hade växt och igår kom frågan.
-Mamma får jag ta hål i öronen idag kl halv fyra för då ska man kompis också göra??
 
Så vi kände oss lite wild and crazy åkte hem och hämtade presentkortet och drog till frisören.
Snabbt valde Ebba knoppar, de hon spanat in på reklamaffischen fanns inte men det blev blå små diamanter.
Pang tjong....så satt dom där och glittra och jag hade en så glad och stolt liten (nåja ganska liten iaf) tös.
 
Lillasyster Ellies stod bredvid och kikade på, kan ha blivit lite sugen hon med. men hon får minsann vänta i några år.
 
♥♥♥
 
 
 
Anna

Åh, så fint! :) När de vill sånt där så förstår man att de inte är SÅ små längre! :)

Svar: Så är det nog!! =)
Evelina Mattsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress