Sista dagen i New York.
Som jag skrev om i förra inlägget så flög Thomas och Ebba hem på söndagen. Jag och Ellie hade alltså en heldag alldeles själva i New York. 
 
Den dagen började med frukost på hotellet, tidigt, tidigt på morgonen. En riktigt bra frukost dessutom, inte så vanligt med bra frukost på hotellen och att det dessutom ingår. En egen kock stod och lagade både pannkakor och omelett och sen fanns det olika saker från en buffe att plocka. Därefter hade jag lovat Ellie att vi skulle bada i hotellets inomhus pool, så vi smet dit för ett morgondopp.
 
(null)
 
(null)
 
Strax efter kl 9.00 hade vi hunnit äta frukost och bada, så nu började timmarna kännas långsamma och långa fram till att vi skulle åka med nattflyget kl 23.30.
Vi duschade, gjorde oss klara, packade våra väskor och la oss sedan raklånga i sängen för att slappa lite innan utcheckningen som var kl 12.00. Strax före kl 12.oo rullade vi ner, checkade ut och lämnade vårt bagage i bagagerummet sen traskade vi över vägen till det stora shoppingmallet.
Där gick vi sakta omkring och kikade på allt möjligt, fikade och åt. Jag hade lovat Ellie att få shoppa något fint/roligt/kul men hon gick mest bara och tittade och tittade, vilket i och för sig inte gjorde något eftersom vi hade många timmar på oss. Men till slut hittade vi en affär som sålde stora rosetter och där gick hon bananas. Många fina och stora rosetter blev det som fick följa med oss.
 
(null)

(null)
 
(null)
 
Efter den shoppingen kände vi oss nöjda och gick tillbaka till hotellet för att hämta alla väskor och få skjuts ut till flygplatsen. Vi bodde på Embassy Suits vid Newark Airport och det ingick även skjuts ut till flygplatsen, riktigt bra!! Åker vi till New York igen så tror jag att stanna här sista natten kan vara en bra idé, för servicen på hotellet var bra och så kan man passa på att shoppa innan hemresan.
 
Vi bad vår chaufför köra oss till terminal C då vi hade hört från pappa T att det fanns en bra lounge där som vi hade tillträde till. Jag och Ellie hade rätt många timmar på att fördriva tiden på flygplatsen så vi bestämde oss för att "lounga" omkring. Avslutade med att hänga i SAS lounge innan det var dags att boarda planet och flyga hem. Varken jag eller Ellie orkade hålla oss vakna och njuta av maten på planet utan däckade som klubbade sälar bara vi kom upp i luften. Vaknade ex antal timmar senare av att flygvärdinnan väckte mig och sa att det var frukost och strax dags att landa i Köpenhamn.
  (null)
 
(null)
 
(null)

(null)
 
När vi sedan landade på Arlanda kom Thomas och Ebba och plockade upp oss. Dom hade nämligen väntat på oss i Stockholm, så dom hade fått tillbringa en natt på hotell där och hunnit med att gå på bio med mera.
 
Tack Thomas, Ebba och Ellie för en härlig resa, älskar att resa med er ♥
 
Tjejerna sa att dom gärna ville åka tillbaka till New York och det vill även jag för det finns så mycket mer att se som vi inte hann med och som vädret gjorde att vi inte kunde göra, så New York City jag tror att vi kanske kommer tillbaka ♥
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress