Orientalisk färsgryta
Det här var en av mina favoriter i skolan och jag älskar den fortfarande.
 Förra veckan lagade jag den hemma till familjen.
Det är en sådan där rätt som man bara kan okynnes äta av för det är så gott och som man kan variera lite efter vad man själv gillar/icke gillar. Denna gång gjorde jag min variant så här:
 
Orientalisk färsgryta
500 g köttfärs
2 morötter (rivna)
Vitkål (strimlad, tog samma mängd som det blev av morötterna)
1 gullök (tog en liten)
1 förpackning skivade champinjoner 
1 liten burk skivad ananas, använd även saften.
1 vitlöksklyfta
1 burk creme fraiche
Peppar, salt och massor med curry
Soya
 
Fräs ihop köttfärs, morötter, vitkål och lök.
Krydda med salt, peppar och rikligt med curry (ös på!)
Dela ananasen i bitar och tillsätt dem tillsammansen med saften och svampen.
Rör i creme fraichen och en skvätt soya, pressa i vitlöken och krydda mer om det behövs.
 
Servera med ris.
NJUT!!!
 ♥♥♥
Får man be om en liten tjänst??
Ni är kanske några som inte orkar eller vill lämna en kommentar här längst ner, men kan ni klicka på hjärtat? Om ni gillar det ni läser och klickar på hjärtat så blir jag glad.
 Tack och bock säger jag till er som tar er tid för detta, ni är bäst!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress