Plötsligt kikar hon in igen.
Två månader senare tittar hon in igen.
 
Blev påmind av Thomas om vilken dagbok/minnesbank jag har och jag känner faktiskt själv att jag vill hålla liv i denna blogg. Jag vill fortsätta att fylla den men minnen, resor, tips och allt annat väsentligt och oväsentligt. 
 
Så vi tar en snabb resume, vad har jag sysslat med sedan vi kom hem från Florida?
 
Då var vi fortfarande i mars månad och jag njöt av min sista månad som tjänstledig.
Jag försökte prioritera mig själv om dagarna, ville jag slappa i soffan så gjorde jag det och ville jag ta en långpromenad så gjorde jag det. 4 månaders tjänstledighet sa bara swish och jag förstod inte förrän den var slut, hur trött och slutkörd jag faktiskt var när jag gick hem på ledighet. 
Jag blev erbjuden en ny placeringen på en annan förskola och tackade ja till det. Det kändes spännande och inspirerande att testa något nytt. Började 1 april och nu har jag varit där i 6 veckor och håller fortfarande på att lär in alla nya rutiner, vanor och traditioner. Känner mig som en observatör och inser hur olika, olika arbetsplatser är. 
 
I april firade jag även årsdag med Thomas, var inte riktigt läge att åka iväg och göra något skoj då, så det har vi innestående. Men 20 år av medgångar och motgångar bör väl firas på något sätt.
Jag fick iaf en gigantisk rosbukett med 20 stora, fantastiska rosor.
 
"Life is full of ups and downs. The trick is to enjoy the good times and to have courage to go through the bad ones."
 
 
Sen kom en av mina favorit högtider, påsken.
 
Påsken 2022.
Han kommer väl i år också? frågade tjejerna. Den dom syftade på var påskharen, så japp jag tror inte att jag är den enda som tycker påsken är rolig och härlig. Så liksom många tidigare år hade påskharen fyllt vår trädgård med små påskägg på långfredagen, så morgonen startade med en äggjakt. Jag gillar påsken, ganska kravlöst, god mat, godis, några dagars extra ledighet och oftast får man träffa sina nära och kära lite extra.
 
 
I april åkte jag och Ellie på majkase, hennes allra första tror jag. Ebba var på nattöppet på fritidsgården med sina vänner. Så är det oftast nu för tiden, Ebba hänger mest med vänner och Ellie kan jag fortfarande "lura" med mig på vissa saker. Ellie och jag tog även en dalatripp (Orsa, Mora och Rättvik) och började med att besöka en mässa, där köpte vi en massa olika fina kristaller bland annat.
 
Nu i början på maj åkte Ellie, jag och Thomas till en av våra favoritplatser, Hylströmmen.  Och förra helgen gick jag och mina tjejkompisar Flottarleden. Förutom det har vi firat chokladbollensdag och igår 17 maj Norges nationaldag, vi bakade muffins som vi åt själva och bjöd farmor AG på.
#FiraAlltSomFirasKan
 
Värmen börjar återigen komma och jag ser så mycket framemot en härlig vår och sommar.
 
  ♥♥♥
Får man be om en liten tjänst??
Ni är kanske några som inte orkar eller vill lämna en kommentar här längst ner, men kan ni klicka på hjärtat? Om ni gillar det ni läser och klickar på hjärtat så blir jag glad.
 Tack och bock säger jag till er som tar er tid för detta, ni är bäst!
 
Följ oss gärna på instagram: Flickorna_e
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress